Gölyazı Köyü Gezisi – Gölyazı Köyü Nerede Nasıl Gidilir – Nilüfer / Bursa


Gölyazı

Gölyazı

Gölyazı Köyü Bursa’nın Nilüfer İlçesine bağlı Uluabat gölü kıyısında yer alan küçük bir balıkçı köyü. Manzarası, çevre yapısı ile Türkiye’de böyle bir yer mi varmış? dedirten bir güzelliği olmasına karşın pek çok kişinin buranın varlığından haberi yok. Hatta Bursa’nın belirli kesimleri bile bu yerin bursa’da olduğunu bile bilmiyor. Bursa’da olan buralarda bulunan yazarlarımız ile fikir alış-verişi yaparak size bu köyü daha yakından tanıtmak istedik.

Yerel halk genelde hafta sonları olmak üzere yediden yetmişe balık tutmayı çok seviyor. Zaten başta belirttiğimiz gibi burası küçük bir balıkçı köyü. Bu köyde kadınlar da erkekler de balıkçılık yapıyor, sokakta oturup balık ağı ören kadınlara rastlayabilirsiniz. Ve özellikle belirtmek isterim ki köy halkı güler yüzlü, oldukça da sıcak kanlı ve misafir perver.

Eski adı Apolyont olan eski bir rum köyü burası. Şimdiki adıyla Gölyazı olan bu yere bağlı toplam 8 küçük ada mevcut ve bunlardan en büyüğü tanıtımımızda da resmini kullandığımız Halilbey Adası.

Gölyazı ‘ya gittiğinizde burada gezilecek yer :

Bursa Gölyazı Köyü 01

Aslında Gezilecek yer bu köyün ta kendisi. Köyün doğal manzarası haricinde eski Rum evlerini gezebilir, köy içerisindeki tarihi yerlerine göz atabilirsiniz. Dipnot geçmeliyim ki özellikle Rum evlerin bir kısmı korunmuş, Türkiye şartlarında bunu sevindirici bir haber olarak verebiliriz. :) Göl ve köy çevresi tamamen sit alanı olarak belirlenmiş.

Roma dönemine ait Apollon Tapınağı görmek isterseniz bu tapınakta Kızadası’ ndadır. Manastır adasındaki Bizanz kilisesi kalıntısı da gezilmesi gereken yerlerden biri. Köy içinde ilerleyince İç ve Dış Kale surlarını göreceksiniz. Sadece üç duvarı ayakta kalabilmiş maalesef. St.Constantinus Manastırı (köye girişteki yol ayrımından sağdaki yolu takip ederek ulaşabilirsiniz.) ziyaret etme olasılığınız da bulunmaktadır. Ve köyde her sene Leylek Şenlikleri düzenlenmektedir.

Gölyazı köyüne bazı Turizm şirketleri belirli aralıklarla eğitim amaçlı geziler de düzenlemektedir.

Ayrıca Ulubat Gölü, göçmen kuşlar için doğal bir kuş cenneti. Yavrulama döneminde Manyas Gölü’nde konaklayan kuşlar, balıkların bolluğu nedeniyle beslenmek için Gölyazı’na gelir.  Bu doğal kuş cennetinin yanı sıra Ulubat Gölü özel kuş cenneti var. Gölyazı tabelasını İzmir’e doğru 5 km. geçtikten sonra sola dönülünce 1 km sonra özel kuş cennetine  varılıyor.  Burada bir doğasever tavuskulu, sülün, ördek, taklacı güvercin yetiştiriyor. Girişte kuşlar için bir yem parası ödeniyor.

Ve Gölyazı köyüne gittiğinizde Ağlayan Çınara uğramayı unutmayın diyor ve Mehmet Okatan ‘ın şu sözleriyle yazım bitiriyorum.

Bağrı yanık, yaprakları hüzün, içi kan ağlarcasına

Savaşlara, acılara, kara sevdalara, tercüman olurcasına

Ardında, sevgi bahçesi açamayan gonca bir gül

Önünde, oluk oluk gözyaşlarının eseri, koca bir göl..

 

Gölyazı Gezimizden En Güzel Kareler

Gölyazı’na gitmeden önce gezi videomuzu izlemeyi unutmayın. :)

 

Gölyazı Köyü Nerede Nasıl Gidilir?

Bursa’dan İzmir istikametine giderken Ulubat Gölünü gördükten 5 km. kadar sonra Gölyazı tabelası görülür. Bu tabelayı gördükten sonra sola dönerek zeytin ağaçlarıyla çevrili güzel bir yoldan 5 km. gidildiğinde Gölyazı köyü’nün girişine ulaşılır.   İzmir tarafından Bursa istikametine gidenlerin ise gölü gördükten 20 – 30km. sonra tabelaları takip ederek sağa girmeleri gerekir.

Gölyazı Resimleri

 

Gölyazı Köyü Krokisi

Yorumlar

Cevap bırakın

21 Yorumlar Açık "Gölyazı Köyü Gezisi – Gölyazı Köyü Nerede Nasıl Gidilir – Nilüfer / Bursa"

Notify of
avatar
Sort by:   newest | oldest | most voted
Kamuran
Ziyaretçi

Buradan güzel görünüyor..bende bir grup oluşturup gitmeyi planlıyordum..ama yorumları okuyunca üzüldüm doğrusu yazık oluyor kültür varlıklarımıza..

Samet
Ziyaretçi

Sonucta burasi bi köy velediye bisey yapmazsa halk ne yaoabilir ki. Gölün alti bataklık her yil temizleme calismasi oluyo ama yine ayni sekli aliyo. Köyün neresi pis ? Bife arabayla girme yasagina laf söylüyorsunuz ada burasi o kadar insanin arabasini napalim neremize sokalim. Yasak yokken hic bukundunuz mu ? Arac trafiginden insanlar rahat yuruyemiyo belediye otobusleri iceri giremiyo. Halk kendi evine gidemiyo ! Ortada bi kural varsa sorunu onlemek icin konulmustur. Kim ne derse desin gelin bide kendiniz görün bu güzelliği

Naci
Ziyaretçi

Kimse Gölyazıya gitmesin…… Gerçekten kimse gitmesin oradaki esnaf köylü para kazanamasın bak bakalım bu hafta sonu yapılan saçma sapan araçla girme yasağı iptal olmuyor mu? Bugün bizde Gölyazıya gidip kahvaltı yapalım dedik ama burnumuzdan geldi. Dikmişler 2 zıbidi memuru pardon zabıta memuru… Mercedesi BMW lere geç diyor diğer araçları çok ta kibar bir dille otopark a alıyor. Otobüslerde 15 dk dolmasını bekliyorsun…. Yani anlayacağınız paranızla rezil oluyorsunuz… GİTMEYİN GÖLYAZI YA GİTMEYİN ki bu saçma kararlarını gözden geçirsinler.

bora
Ziyaretçi
son gittigimde artık ailemle yemin ettik birdaha gelmemeye köy havasını almaya gezmeye kafa dinlemeye gittigimizde oda ne karsımıza tam bir keşmekeş cıkıyo sunu belirtiyim sakın hafta sonu gidiyim demeyin köye 5 km uzaklıkta arabayı bırakıp eski üskü arabalarla sizi köye götürüyolar son gittigimizde bi servis devrilmisti servis sizi köyün girişinde bırakıyoki 15 dakika yürümek zorundasınız oturdunuz yerlerde servis beklemeyin kendiniz alsanız daha hızlı servis olur birde köyde eski veya görülecek bir yer yok bütün evler yeni betonarme köyün muhtarı halkı belediye elele verip köyü maf etmişler insanlar betondan kacıp köy havası almaya gidiyor ordakiler yolu taş dösüyo bırakın onu aylardır… Read more »
wpDiscuz